Moederdag

Moederdag wordt door veel mensen gezien als iets commercieels: kinderen worden geacht hun spaarpot om te keren en al hun geld uit te geven aan een zo groot mogelijk cadeau. Alleen zo kunnen ze bewijzen dat ze écht van mama houden, ook als ze een dagje niet zo lief voor haar zijn.

Dit mag dan het beeld zijn dat reclamemakers graag van moederdag schetsen, maar ik ben het er niet mee eens. Mijn moeder is namelijk heel erg blij met een zelfgemaakte kaart, een klein cadeautje en een kus op haar wang. Ik laat het aan mijn vader over om eventueel iets te organiseren, want daar heb ik zelf simpelweg het geld niet voor. Mama wil trouwens ook helemaal niet dat ik veel geld uitgeef aan moederdag, zegt ze. Dat is dus duidelijk een reclamemakerfabeltje.

Wat ik hiermee wil zeggen is: voor moederdag hoef je je echt niet helemaal blut te betalen aan cadeautjes. Wees gewoon wat liever voor je moeder dan normaal, vertel haar hoe belangrijk ze voor je is en hoeveel je van haar houdt. Moederdag is zo commercieel als je het zelf maakt. Fijne moederdag!

Een gedachte over “Moederdag

Reageer